Музей видатних діячів української культури

Лесі Українки, Миколи Лисенка, Панаса Саксаганського, Михайла Старицького






Виставка живопису Галини Григор’євої

 «Наївності й чуттєвості в мистецтві більше не існує, а тоді, питається, чого здатен домогтися художник, не дотримуючись цих двох найважливіших умов, що дарують нам радість?!» — Й.В.Гете переймався цією проблемою ще на межі 18-19 ст., після того, як чуттєвість барокового мистецтва виродилась в рафіновану декоративність і примхливу гру форм рококо. Годі й говорити про сучасне нам мистецтво! Та, на щастя, є художники, котрі, як ніхто, відповідають гетевським естетичним критеріям. І першою хочеться назвати класика українського малярства Галину Сергіївну Григор’єву (1933).

Наївність і чистота світосприйняття, котра властива дітям та майстрам примітиву, але втрачається за академічними схемами і напрацьованими баченнями, є лейтмотивом її творчості. Майже на кожному полотні ми знаходимо знаки, котрі мимоволі відправляють нас в золотий вік нашої душі: порцелянові горобчики, оленята, равлики, мавпочки, ляльки вписані в контекст натюрморту чи жанрової картини. Образи її картин ми сприймаємо через магію світанкових  серпанків, марево спекотних полуднів чи прозорість ранніх сутінків, — так, як за спогадами Галини Сергіївни, спостерігала світ в дитинстві вона сама. І, разом з тим, пастельні переливи кольорів, вишуканість лінії і майже фрескова пластика творів засвідчують високу живописну культуру художниці, котру вона, як і талант, отримала у спадок від своїх батьків-художників. Фоном для прояву цього неоціненного спадку стала вся історія мистецтв, не тільки переосмислена, але й чуттєво пережита: крізь її полотна проглядають давньогрецький вазопис, мозаїки Софії Київської, барокові гобелени, строгий класицизм, імпресіонізм, японська ксилографія. Часто вони вмонтовані в сюжет картини відвертою цитатою чи фоном і є складовою композиційного строю картини. І при сприйнятті у глядача виникає довгий шлейф асоціацій, котрі переживаються і після споглядання її полотен, даруючи, за висловом самої художниці, «видіння зупиненого часу».

Виставка триватиме до 17 березня.

Поділитися в соц. мережах

Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Одноклассники
Top