Музей видатних діячів української культури

Лесі Українки, Миколи Лисенка, Панаса Саксаганського, Михайла Старицького






Музейні проекти — 2017

 

З метою глибокої інтеграції Музею у різні форми суспільного життя з 2015 року була запроваджена нова форма роботи – «Музейні проекти», результатом якої стали розширення тематичних напрямків роботи, залучення більшої кількості відвідувачів, модернізація стратегічних напрямків музейної діяльності за сучасними європейськими зразками.

1.Культурологічний аспект державотворення

Девіз:«Хто володіє минулим, тому належить майбутнє».Дж. Оруелл

Концепція: Музеї є носіями історичної пам’яті, основними осередками, функцією яких є збереження і популяризація духовних та культурних цінностей минулого. Їм відводиться важливе місце у формуванні оновленого національного самоусвідомлення українців, пропагуванні культурних цінностей, актуалізації маловідомих сторінок історії.

Проект передбачає проведення серії наукових конференцій, семінарів та круглих столів, що розкривають роль відомих діячів, громадських, політичних осередків, мистецьких об’єднань, наукових установ у формуванні модерної української нації та становленні ідей нашої державності.

Проект має на меті не лише репрезентацію питань історичного минулого, а й спрямований на встановлення тісної співпраці між сучасними фігурантами культурного та наукового простору – інститутами, науково-дослідними установами, музеями, видавництвами.

2.Нова Плеяда

Девіз: «Без сміливості талант неможливий» Й.В.Гете

Концепція: Наприкінці ХІХ ст. під впливом трьох визначних українських родин – Косачів, Лисенків, Старицьких – було створено молодіжне мистецьке об’єднання «Плеяда», до якого долучилися представники творчої молоді. «Плеяда» дала поштовх у розвитку багатьом талановитим молодим українцям. Продовжуючи традиції видатних діячів української культури, Музей започаткував цілу низку молодіжних конкурсів та фестивалів, що дають можливість реалізуватись сучасним юним талантам в різних галузях мистецтва.

З метою розвитку освітніх програм для дітей (в т.ч. з особливими потребами) у рамках проекту запроваджено цикл заходів «По сторінкам «Молодої України», які передбачають проведення літературних дитячих вечорів, концертів, конкурсів за тематикою творчої спадщини та сюжетів з біографії Косачів, Лисенків, Старицьких.

3.Асамблея української хорової музики

Концепція: Українська хорова музика є одним із найвагоміших надбань національної культури. Проект, започаткований Музеєм у 2012 р. до 170-річчя Миколи Лисенка, має на меті ознайомлення широких кіл громадськості з історією української хорової музики та її шедеврами, популяризацію вітчизняної хорової виконавської школи та творчого доробку видатних українських композиторів в жанрі хорової музики. Асамблея проводиться щорічно, до участі залучаються хорові колективи Києва та України. Акції проекту проходять у вигляді відкритих концертів хорових колективів на території Музею.

4.Мистецька галерея

Девіз: «Життя коротке, мистецтво – вічне» Гіппократ

Концепція: Проект складається з кількох напрямків:

  • «З музейної скарбниці» – ознайомлення з найцікавішими матеріалами фондової колекції Музею;
  • «Мистецька вітальня» – презентація робіт сучасних художників, пошук нових імен у галузі малярського мистецтва;
  • «Малюють діти» – виставки творів учнів мистецьких та загальноосвітніх учбових закладів, художніх гуртків, підтримка талановитої молоді України.

5.Доступ до музейних колекцій

Девіз: «Завжди пам’ятай минуле» Стацій.

Концепція. Розвиток сучасної гуманітарної науки та музейної справи передбачають введення плану модернізації обліку фондових колекцій. Відповідно до цього музеєм запроваджено проект, метою якого є створення електронної картотеки матеріалів фондової колекції, електронної бібліотеки рідкісних видань на сайті Музею, археографічну публікацію писемних джерел фондової колекції та актуалізацію маловідомих для широкого кола дослідників матеріалів.

6.Музи Українського Парнасу

Концепція. Проект запроваджено з метою пропагування сучасної української культури, надання майданчика для спілкування молодих поетів, прозаїків, драматургів, ознайомлення широких кіл суспільства з надбаннями українського класичного та сучасного мистецтва шляхом урізноманітнення музейних заходів, які охоплювали б музику, театр, літературу, кіно. Акції проекту – це низка літературних та театральних вечорів, лекторіїв, концертів, кінопереглядів тощо.

У рамках проекту передбачено цикл науково-мистецьких заходів «Клуб Родина».

7.Знайомтесь – музей!

Концепція. Послідовна рекламна кампанія, мета якої – зацікавити музейною діяльністю різні верстви населення. Здійснюється в кількох напрямках:

  • Популяризація через інтернет, соціальні мережі. Надання цікавої інформації про експозиції, окремі експонати фондової колекції, факти біографії видатних особистостей, яких презентує Музей, запрошення на музейні заходи та акції і т.д. Відбувається шляхом постійного удосконалення музейного сайту та інтеграції інформації у найбільш популярних мережах з великим охопленням аудиторії (Facebook, Twitter тощо). Передбачається диференціація матеріалів відповідно до різних соціальних та вікових груп, широке використання фото та відеоматеріалів;
  • Видання друкованої продукції: збірок матеріалів конференцій та семінарів, буклетів, каталогів, календарів та ін.;
  • Безпосереднє співробітництво зі ЗМІ (радіо, телебачення, газети), туристичними агентствами, навчальними закладами, громадськими об’єднаннями та організаціями.

8. Доступний музей

Девіз: «Музей – це одне з духовних джерел, яке не повинно пересихати»

Концепція: Соціальний проект, спрямований на залучення широких кіл населення до відвідування Музею, участі у музейних заходах, надання можливості відвідування Музею малозабезпеченими громадянами. В рамках проекту розроблено гнучку систему цінової політики, укладаються угоди зі школами-інтернатами, дитячими будинками, благодійними, громадськими та державними організаціями ветеранів та інвалідів м. Києва, військовими навчальними закладами та військовими частинами тощо.

9.Майстер-класи на Парнасі

Концепція. Введення дітей, молоді та всіх охочих залучитися в контекст традиційного та сучасного українського декоративно-ужиткового мистецтва. Проект проводиться спільно з Центром української культури та мистецтва, Всеукраїнським проектом «Вишивка етнографічна» (куратор Тетяна Серебрянікова), окремими митцями різних напрямків декоративно-прикладного мистецтва.

 

Основні заходи, передбачені реалізацією програми

«Музейні проекти» на 2017 рік

 

№ п/п Назва заходу Термін

виконання

Примітки
1. Культурологічний аспект державотворення
1. Міжнародна наукова конференція «Микола Лисенко та його доба. Культурологічний та історичний аспекти» 5-6 квітня 2017 р.
2. Наукова конференція «Перспективні напрямки розвитку музейної справи і музеєзнавства в контексті європеїзації української гуманітаристики» Жовтень 2017 р.
3. ХІІІ науковий семінар «Роль визначних особистостей – митців, діячів науки та культури у процесі формування національної самосвідомості наприкінці ХІХ – поч. ХХ ст.» Грудень 2017 р.
«Нова Плеяда»
1. Цикл освітніх заходів для дітей «По сторінкам «Молодої України». Протягом року за окремим графіком.
2. Київський відкритий конкурс молодих бандуристів Квітень 2017 р.
3. Щорічний фестиваль юних читців «Художні читання» до 158-ої річниці від дня народження П. К. Саксаганського. Травень 2017 р.
«Асамблея української хорової музики»
1. V Асамблея української хорової музики Травень 2017 р.
«Мистецька галерея»
1. Виставки «З музейної скарбниці» Протягом року за окремим графіком
2. Виставки «Мистецька вітальня» Протягом року за окремим графіком
3. Виставки «Малюють діти» Протягом року за окремим графіком
«Доступ до музейних колекцій»
1. Створення електронної картотеки матеріалів фондової колекції Протягом року
2. Створення електронної бібліотеки рідкісних видань на сайті Музею

 

Протягом року
«Музи Українського Парнасу»
Проведення літературно-мистецьких вечорів, концертів, театральних постановок за музейною тематикою За окремим графіком протягом 2017 р.
«Знайомтесь – музей»
Удосконалення сайту Музею, робота з музейною сторінкою у мережі «Фейсбук», відкриття сторінки у мережі «Інстаграм», співпраця з інформаційними інтернет-ресурсами; розповсюдження інформації про музейні заходи, налагодження співробітництва з представниками ЗМІ Протягом року
Видання календарів, буклетів, листівок з символікою музею та представленими на них матеріалами фондової колекції Протягом року
Доступний музей
Запровадження соціальних програм, в т. ч. для відвідувачів з особливими потребами
Майстер-класи на Парнасі
Майстер-класи з петриківського розпису, вишивки етнографічної, мистецтва клаптикового шиття, лялька-мотанка, бісероплетіння, поетичні студії За окремим графіком протягом року

 

Поділитися в соц. мережах

Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Одноклассники
Top