Музей видатних діячів української культури

Лесі Українки, Миколи Лисенка, Панаса Саксаганського, Михайла Старицького






Виставка арт-квілтингу «Квіткова Україна»

фр1

 14 по 29 квітня 2017 року музей Лесі Українки

Аналіз сучасних тенденцій розвитку світового образотворчого мистецтва дає можливість стверджувати, що клаптикове шиття (квілт, печворк) наразі перебуває в стадії неймовірної популярності як один з надзвичайно цікавих, різнопланових, співзвучних часові жанрів декоративно-прикладного мистецтва. Він активно впроваджується в дизайн інтер’єрів, проектування одягу та виступає як самостійна галузь художньої діяльності. Прояв цього процесу знаходить своє відображення в організації численних печворк-клубів, котрі об’єднують сотні тисяч майстрів і художників, великій кількості спеціалізованих видань та регулярному проведенні виставок і фестивалів клаптикового шиття як на місцевому рівні, так і в міжнародних масштабах.

Виставка «Квітуча Україна» створювалась саме для міжнародного фестивалю «NadelWelt», що проходитиме в Німеччині в травні цього року. В ній беруть участь, пройшовши ретельний відбір, 13 авторів з усієї країни. Представлені панно, безсумнівно, гідні бути органічною складовою німецького фестивалю мистецтва тканини. Вони представляють різні напрямки вітчизняного квілтингу і печворку – від відвертого арту до речей вжиткових – та демонструють розмаїття авторських стилів, тематичних уподобань, естетичних пріоритетів.

Мистецтво клаптикового шиття не є традиційним для України. Воно активно розвивається лише останні чверть століття. Але вже можна говорити про його національні особливості, базовані на традиціях народного мистецтва – це стосується класичних національних мотивів у виборі сюжету твору, великої кількості скрупульозної ручної роботи, використання кольору як провідної складової художньої форми, впровадження вишивки в якості повноцінного виразного засобу в створенні художнього образу. І, мабуть, можна наголосити ще на одній рисі українського клаптикового шиття – принаймні на сучасному етапі – це велика кількість пошуків експериментального характеру. Останнє вселяє надію, що в недалекому майбутньому український квілт стане достойним партнером, а то і конкурентом країнам з віковими традиціями цього мистецтва.

Деякий час свого становлення на мистецьких теренах України клаптикове шиття вважалось сферою рукоділля та хобі.  Сьогоднішня дофестивальна експозиція беззаперечно спростовує це враження. Більше того, — вона демонструє високі професійні якості українських майстрів клаптикового шиття, їх здатність бути в тренді світових мистецьких тенденцій і при цьому зберігати в своїй творчості усі барви національної культури.

Поділитися в соц. мережах

Опубликовать в Google Plus
Опубликовать в LiveJournal
Опубликовать в Одноклассники
Top